Fredag och Lördag!!

Fredag: Robban tog ledigt idag för han var trött. Lite jobb över telefonen blev det i alla fall. När jag lämnat Isabell på dagis stack jag och snackade lite med en vän. Sen hem och hämtade Robban och Matilda hade lite ärende på stan skönt att han kunda följa med och ha Matilda. Sen var 4 timmar över och det var dags att hämta Isabell. Stack till Maxi och handlade. När vi kom hem städade jag nedervåningen i en rasande 90, allt för att få det gjort. Nu é huset städat inför helgen, skönt!! Behöver man inte tänka mer på det. Fick även tvättat altanen med grönsåpa så vi kan ta fram våra utemöbler. Var lata med matlagningen så det blev pizza till middag, som vanligt en fredag, platt pizza, paltt mage öhhh NOT :-).

Lördag: Kunde inte sova i natt, somnade efter 3.30. Och what a morning!! Matilda vaknade redan kl 6. Jag sa till henne att det är förbjudet att vakna så tidigt i vårt hus men det gav hon blanka fan i (på ren svenska :-)). R kom upp redan kl 8.00 (han hade ett telefonmöte med Kina kl 9.00), så han och Isabell cykla upp och köpte bullar, GOTT! Medan jag gjorde i ordning mig själv och barnen oljade Robban balkongen och altanen så nu är det bara att ställa ut utemöblerna!!

Sen stack vi till Familia och handlade, Rikard var också med, Isabell var hos farmor och farfar. Köpte mat och en grill. Har bara haft en lånad minigrill fram till nu. När vi kom hem hämtade jag Isabell så stack vi till mormor i Landskrona och åkte karuseller. Isabell tyckte det va jätteroligt!! Hon har aldrig åkt karusell innan.


Åka karusell och äta karamell och fröjdas hela dagen uti Landskrona!!


Hennes första sockervadd någonsin, tyckte det var sådär!!

På kvällen kom Monika, Zoé och Estelle och hälsade på. Vi grillade såklart på vår nya fina grill. Det blev kött och korv tillsammans med potatisgratäng. Mumsfillibabba!! Isabell och Zoé hade fullt tryck tills klockan nästan var 22.00 då stupade Isabell och kompisarna åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0