Måndag igen!!

Trodde att töserna skulle sova lite längre idag men ack inte, lite i sju tyckte Isabell att nu va det morgon och dags att stiga upp!!! Morgonrutinerna gick smidig, lite bråk när vi skulle borsta tänderna, jag försökte hota med att om hon inte borstade tänderna så fick hon inte gå på dagis, men idag svarade hon "men mamma då kan vi väl åka och snurra hos mormor istället!!" (förmodar att hon menar karusellerna i lördags :-)).

När jag lämnat Isabell på dagis stack jag och Tildisen till Rusta skulle ha lite trädgårdsgrejor men det blev bara en grillrengöringsborste. Sen hem och käka frukost och en god kopp kaffe. När detta var gjort så fixades det lite och bädda sängarna, sen var det middagsdags för Matilda.

Innan vi hämtade Isabell på dagis stack jag och lillan in om på Öb och handlade lite uteleksaker till Isabell och lite trädgårdsverktyg till mig och girllförkläde till grillkungen Robban!!

Snyggt va?!?


När vi hämtat Bellebus åkte vi och matade ankorna, hade lite korvbröd över som var försent att frysa in. Isa har pratat länge om att hon vill åka och mata ankorna. Efter det införskaffade vi en cykelhjälm till Matilda, 349:- fy f-n va dyrt!!! Har nämligen köpt en cykelsits på blocket som man sätter på styret så nu kan jag cykla med båda mina barn på min cykel. Sen hem och käka mellis. Efter mellis gick vi ut i trädgården, Isabell och Matilda hade jätteroligt, hade satt Matilda i gåstolen så hon och Isabell jagade varandra på uppfarten medan jag lukade. Sen var det dags att laga middag. Blev lasagnette. När vi ätit blev det premiärtur på cyklarna. Robban hade Isabell på sin cykel och jag hade Matilda på min. Matilda tyckte det var sådär, hon va rätt så trött.


Hur söta barn får man egentligen ha :-)

När vi kom hem blev det välling och läggning direkt. Nu skall jag oxå gå och lägga mig och sova. E som vanligt så trött att man knappt orkar hålla ögonen öppna. 

1. Isabell ville dricka sin välling i Matildas vagn idag.   
2. Matilda söt i Rikards kebe.

Sov gott, ses imorgon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0