Fredag!!

I natt har jag inte sovit någonting alls, har sprungit som en galning mellan vårt sovrum och Isabells rum. Isabell har haft krupphosta. E första gången som hon har det. Tur att vi sover på samma våning i alla fall.

Isabell vaknade redan 6.30, fast hon inte har sovit i natt, så det var bara att stiga upp då "puh". Klädde på oss direkt och gick ner och käkade frukost. Sen ringde jag och pratade med Dr Torun på mitt jobb och hon satte upp oss på en tid. När vi skulle köra kom min kära lillasyster och Isabells och Matildas moster Lotta på besök, kul att se henne var någon vecka sedan nu. Lotta hängde med till vårdcentralen.

På vårdcentralen blev Isabell undersökt och fick en stötdos Kortison och Lepheton för sin hosta. Hoppas hon kan sova i natt. Tack snälla Torun för hjälpen idag!! När vi var klara där blev det en runda till apoteket och en runda till kondis sen hem och fika. Isabell mådde nog inte så bra av Lephetonen för hon ville inte ens ha sitt vaniljhjärta och då mår hon inte bra!! Hon gick upp och la sig och somnade direkt på soffan. Syrran va kvar till kl halv ett. Isabell blev lite ledsen när inte moster Lotta var kvar när hon vaknade. Hon tycker om sin moster Lotta!!

Idag e både Isabell och Matilda feberfria. Blev en hel del bus på eftermiddagen. Robban kom hem vid 17 och då gick han och badade med tjejerna och jag gick och la mig en timme. Sen hämtade vi ...... ja ni vet nog vad vi brukar äta på fredagar *skratt*

 
 1.Matilda flyttade genast in i Isabells Barbiehus. Hon har själv tagit sig in och satt sig!!
2. Isabell säger "men mamma där kommer en fot genom dörren"!!

Både Isabell och Matilda gick och la sig kl 20.00 helt slut båda två, det tar på krafterna att ha feber. Men vet ni vad som tar ännu mer på krafterna???? SMÅBARNSMAMMA OCH NÄSTAN 40 OCH VARA VAKEN PÅ NATTEN :-), kroppen e liksom inte gjord för det........ Håll tummarna på att jag får sova i natt!!!

Kram på Er mina bloggläsare!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0